Karty stránky

12. 7. 2018

...mixuju media

Stále kreslím a stále objevuji nové a nové techniky. V příspěvku na facebooku jsem zmiňovala, že jsem si pořídila nové pastelky. Anglický výrobce Derwent
, inkoustové vodou rozmyvatelné. Úžasná záležitost a ještě delikátnější kreslení. A toto rozmývané kreslení jsem si natolik zamilovala, že netrvalo dlouho a začala jsem pokukovat po rozmyvatelných štětcích. Fixy už jsem měla doma dávno, také jsem se o nich psala tady, ale až teď jsem objevila jejich pravé kouzlo a správnou techniku zpracování. Všechno má opravdu svůj čas. Chystám se udělat nějaký návod, jak s takovými výtvarnými médii pracovat. Takže štětce jsou už doma, ještě voní novotou a spolu s pastelkami zaujímají nejprestižnější místo na stole. Také jsem vám slíbila procházku po mých deníčcích, které jsem si na jaře zhotovila. Ty výtvarné jsou již pokreslené a ty záznamníkové, budou ještě nějakou dobu sloužit. Ale v nich není nic tak zajímavého, abych vás tím musela zatěžovat.

Tak začneme procházkou těmi deníčky. Jako první byl hotov ten "vodovkový". Jak jsem svými pokus-omyl technikami zjistila, akvarel a vodovková technika není pro mě. Tak jsem nejdříve ty vodovky použila, abych zjistila že tudy cesta nevede a pak jsem na ně nakreslila ty svoje věcičky a použila rozmývání pastelek. To mě jde a baví.




Derwent inktense vzorník

Pak se zaplnil deníček s tvrdými papíry. Tam jsem kreslila co mě napadlo. Občas se objevil i zentangle. Tady jsem spíše používala Magic pastelky od Kohinooru. taky dobrá věc, když se vám nechce tahat fůra pastelek. Nikdy totiž nevíte, co z jedné pastelky s třemi barvami vyleze.


Magic pastelka na záložce, použití s a bez pera

Magic pastelka


fialová pastelka na detaily


stále Magic pastelka

Inkoustové štětce na vodní bázi,vzorník


menší úlet

A teď jeden malý deníček, takový spíše dárkový. Tady jsou použity naše české pastelky.




No a že stále kreslím a stále je co zdokonalovat, tak jen malý náhled do skicáků. Kresleno tužkou a blbě se to fotí. Já totiž nemám pádnou ruku a neumím "rýt" tužkou. Taky se nesnažím kreslit dokonalé portréty podle předloh. Kreslím výhradně z hlavy. A žádná tvář není dokonalá.

fakt netrpím schizofrenií, je to jen a jen cvičení :-)




A poslední, pro mě momentálně delikátní záležitost, štětce. Je to první zkouška, takže je to jen tak, jak jsem si myslela, že by to mohlo jít. Musela jsem se podělit.

jedna je trochu vyděšená, co za techniku na ni zkouším a ta druhá si říká, když musíš, tak si posluž :-D



A když se mi nechtělo kreslit, tak jsem ještě šila nové skicáky, pěkně zdobené. Hmmm, a už je tam ženská a tváří se docela votráveně, že ji ukazuji světu. Ženská jedna nevděčná.


Tak a to je z mé poslední produkce všechno. Jestli jste došli až sem, děkuji za shlédnutí a věřím, že jsem vás trochu naladila na tvoření. Záměrně dávám i (pro mě) nepovedené výtvory abyste viděli, že nikdo není dokonalý a že se vůbec nemusíte bát toho, že to neumíte. Každý umíme něco a každé, byť jen malé tvoření je tvoření. Nejhorší je čekat až to budete umět. 

Mějte se krásně, užívejte letních dnů a někdy zase naviděnou

























Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.