Karty stránky

4. 11. 2017

...31 denní výzva - Inktober 2017 - shrnutí

Za celou dobu co kreslím, jsem si říkala, že se zúčastním měsíčního celosvětového šílenství s označením Inktober. Jedná se o výzvu...po celý měsíc říjen, každý den, obden nebo jednou týdně, jak kdo chce, nakreslit jeden obrázek dle určených témat dne. Ta témata se dají najít u strýčka googla. Kreslit by se mělo výhradně inkoustem, tedy perem, štětcem nebo inkoustovými markery. Pastelky a další media povolena. Poté zveřejnit svá díla na sociálních sítích, blogu, prostě někde s označením #inktober, aby každý věděl, že je to z tohoto období. Není nutné to dávat někam do nějakých skupin či tak něco. Je to takové hraní s kreslením. No a letos nazrál čas. Ale já si připravila vlastní výzvu na celý měsíc. A dobře jsem udělala. Témata celého měsíce obsahovala vše, čím jsem se v poslední době výtvarně zabývala. Když jsem nerýsovala, tak jsem kreslila kytičky, figurky, bavila jsem se barvama, stínovala a v neposlední řadě inspirovala jsem se, jak jinak, zentanglem.


Opouštím kreslení technikou Zentangle

A právě posledně zmíněný vlastně odstartoval moje výtvarné a literární počiny. A právě onen zmíněný se přestal v poslední době v mé tvorbě objevovat. Tak nějak jsem z něj vyrostla. Když jsem kreslila den 23., kde ten Zentangle byl, nešlo mi to vůbec do ruky. Kreslila jsem si dva obrázky, ale ani jeden mi nepřipadal stopro. Vůbec mě ani nic nenapadalo. Pak jsem to nechala, jeden vybrala a přijala to, že už přišel čas, věnovat se jiným věcem. A tímto jsem i dostala odpověď na dotěrnou otázku a dilema, jestli mám dál dělat kurzy kreslení ZTG? Nemám a nebudu. Bylo to, naplňovalo mě to, bavilo mě to. A teď jsem zjistila, že už bych to nedělala z vnitřního přesvědčení. Už bych se do toho nutila. Opravdu vše má svůj vymezený čas. A ten už skončil. Předala jsem lidem co jsem předat měla. Ať už formou kurzu nebo knížkami. Myslím, že obrázků na téma ZTG jsem za 5 let, co to  dělám, nakreslila dost a dost. A tak se tímto s ním loučím a přestávám být ve škatulce, "kreslení technikou ZTG". Začínám jinou pětiletku. Po tomto "rozhřešení" se mi spustila rýma. Jak příznačné.

Je potřeba propustit staré věci, aby mohly přijít nové

Nebudu zde popisovat jednotlivé obrázky a co tím chtěl básník říct. To jsou jen moje myšlenkové pochody, které by vás unudily k smrti a které by vás mohly i nějak neblaze ovlivnit. Hodně mě bavily barvy. Krom již výše zmíněného jsem ještě měla problém s fialovou, den 24. Žádné nápady. Přitom ji mám tak ráda. Napadaly mě jen vlasy, no tak jsem je šoupla jedné "kočce" na hlavu. Ještě jsem se bavila u lidových motivů, den 28. To jsem si fakt vymyslela hovadinu. No budiž, je to ale jen a jen moje fantazie. Celou akci jsem však prošla v pohodě a radosti.To co jsem tímto potřebovala získat, jsem získala a měla jsem klid. Jinak je to docela dobrá věc tyhle challenge. A nemusí se jednat jen o kreslení. Tohle můžete aplikovat na cokoliv.

Co jsem získala, co můžete získat
  • celkový pohled na vaši tvorbu, ať už je to psaní, kreslení, šití, fotografování...
  • přehled o tom, co vám jde a co ne
  • ujasníte si, jestli to co děláte, dělat chcete nebo je to jen vaše zbožné přání...to vám sdělí vaše výdrž, nutkavá potřeba se tomu věnovat i přes počáteční neúspěch. A nebo se do toho jen nutíte a vlastně vás to vůbec nebaví, ba přímo otravuje
  • z celkových 31 témat poté můžete vybrat to, co je skutečně vašemu srdci nejbližší, s čím se ztotožňujete, co je prostě TOP. A tenhle TOP jednoduše uvidíte na první pohled. Ne uvidíte, vy už ho bude cítit při jeho vzniku. A tenhle TOP byste poté měli pilovat a rozvíjet
Já jsem si vybrala svoje TOP. Tohle je mi opravdu blízké, tohle mě baví a hodlám to dále rozvíjet. Už to nejsou jakási napojení shůry. Jsem to já a moje vyjádření, moje pojetí, můj um. Ještě však přesně nevím jak tohle vše zužitkuji, ale něco z toho určitě časem bude.









Už delší dobu sleduji jinak výtvarně zaměřené oblasti a teď touto výzvou se mi jenom potvrdilo, že je fakt čas na změnu směru. Jsem moc ráda, že jsem to absolvovala a že to přišlo tehdy, kdy to přijít mělo. Udělala jsem selekci svých oblastí a dnes vím, čím se dále budu bavit, čemu se budu věnovat a rozvíjet. Možná už to nebude pro některé z vás. Možná už nebudeme stejně naladěni. Možná už náš společný čas vypršel. Ale to nevadí. Nelitujte a nesmutněte, přijde k vám určitě něco jiného. Já vám děkuji, že jste u všeho byli se mnou. Že jste mi dali energii a já vám mohla dát naoplátku inspiraci a možná podněty pro vaši vlastní akci.

Vy, kteří sledujete moje stránky víte, že jsem procházela rekonstrukcí. Rekonstrukce nyní skončila a probíhá kolaudace. A že se to děje zrovna v době, kdy jsem přesně před 5.lety, v listopadu 2012 začala se Zentangle. Nu což, život jde dál.

Kdo půjde se mnou dál, budiž vítán, kdo nepůjde, tomu děkuji za jeho drahocenný čas a energii, kterou mi věnoval.

Krásné dny přeje





Zde je souhrn všech dnů Inktober 2017 nebo Pinterest, kde najdete jednotlivé obrázky ve vyšším rozlišení

1. perspektiva; 2. červená; 3. Fibonacci; 4. OpArt

5. abstract Art; 6. hvězda; 7. listy; 8. kameny

9. 5,6.úhelník; 10 keltské uzly; 11. útvary

12. nemožná geometrie; 13. doodle

14. zelená; 15. simplex

16. linie; 17. modrá; 18. fraktály

19. mandala; 20. žlutá; 21. labyrint; 22. spirála

23. zentangle; 24. fialová; 25. kudrlinky

26. hyperbola; 27. trojúhelník

28. lidové motivy; 29. modro - šedá

30. křivky; 31.posvátná geometrie



Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.