Karty stránky

9. 11. 2014

Kreativní posuny a pokroky

                                                                                     
r.2014 mandala ve spojení se sakrální geometrií
r.2014
Vím, že na bilancování roku je ještě brzy, ale toto neplatí pro kreativní činnost. Tento měsíc je pro mě výroční a to ze dvou důvodů: 11 - je pro mě celoživotním osudovým číslem, nejen tím, že bydlím v domě s číslem orientačním 11, ale také tím, že všechny osudové události v mém životě jsou spojeny s číslem 11. Nejinak je to i v případě mé, dnes už můžu říct životní lásky a to kreslení. Začalo to v měsíci 11, tedy v listopadu, v roce 2012, takže tím dalším důvodem je letošní oslava druhého roku mé činnosti, kterou jsem již povýšila na každodenní činnost a být pár hodin bez tužky v ruce, mi způsobuje nemalé trauma.Ke kreslení jsem se dostala, když jsem ještě vyráběla šperky z hmoty FIMO a chtěla jsem nějaké kreslené obrázky na moje výrobky. Tehdy se mnou vesmír měl ale jiné plány než šperkování a přihrál mi do počítače video o umění ZENTANGLE. Tvorba jednoduchých obrázků pomocí opakování různých vzorů mě uchvátila a už jsem u kreslení zůstala. A jak jsem tak nedávno procházela svoji tvorbu a za ty dva roky se toho již nakupilo, viděla jsem jasně, jak jsem se vyvíjela. Moje první obrázky tvořené vzory Zentangle byly "těžké", většinou byla ruka řízena hlavou a tak tahy byly jasně zaměřeny a tedy těžké a snažící se něco vytvořit. Neustálým opakováním a denním kreslením, protože mě to bavilo a čas pro mě při kreslení přestával existovat, jsem postupně přecházela k vlastnímu stylu. Rok 2013 byl zlomový, začala jsem mít více času na kreslení, který mi dala má nezaměstnanost a moje ruka se spojila asi s něčím vyšším a začala být lehká, tvorba byla svobodnější a jakoby automatická, nápady přicházely odněkud, kde jsem nikdy nebyla. Ve spirituálních kruzích se tomu říká, že promlouvá duše. Postupně jsem tedy opouštěla vzorování obrázků a přecházela na abstraktní vyjádření, abych se v roce 2014 začala zajímat o tzv.sakrální geometrii, která nabízí nespočetně mnoho prostoru pro kreativní vyjádření, a s geometrií spojené tvoření mandal. Co je sakrální geometrie jsem psala v tomto článku Kdo sleduje mou stránku Inspired Art na Facebooku, ten ví, že každou neděli sdílím mnou tvořené mandaly k vlastnímu vybarvení.Průřez celé mé dosavadní tvorby najdete v mé galerii na Picasa nebo na Pinterestu. Odkazy na tyto weby jsou napravo ve sloupci.
A tady je malá ukázka mého vývoje, který jsem výše popsala:
26.11.2012 - začátek mé umělecké dráhy 


datováno 12.12.2012 - že by to ono datum bylo opravdu magické?
listopad 2013 abstact
r.2013 tento obrázek byl nazván vesmírným smetištěm


A co dál? Nečekám na nový rok a plané vyhlašování různých předsevzetí, která stejně za pár dnů zapadnou do prachu všedních dnů a začínám pomalu, ale jistě naplňovat svoje vize, které ale zatím nesdílím s veřejností.

Mějte krásný den Ája

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.